Friday, September 18, 2009

~~MAHA MELIHAT~~

Lagu MAHA MELIHAT by opick feat amanda..berulang2 kali aku dgr lagu ni...bile dgr lagu ni,aku rase sebak...betapa banyaknye dosa aku..dosa aku menggunung tinggi..aku alpa,aku lalai...aku xsedar sesungguhnya ALLAH MAHA MELIHAT...MAHA MENGETAHUI..aku hambaMu yg lalai ya ALLAH...terlalu taksub dgn duniawi hingga xkusedari bhw akhirat kekal abadi..berilah aku petunjukMu Ya ALLAH..berikan aku kesempatan menebus segala dosa-dosaku...sinarilah aku dgn nur imanMu.. berikanlah aku hidayah utk membawa aku ke jalan yang benar...sesungguhnya aku hambaMu yg lemah..hamba yang tak mampu melawan bisikan syaitan...hamba yang masih kabur dengan arah yang dituju...ampunkan aku ya ALLAH..izinkan aku mati dlm iman....berikan aku kesempatan...pimpinlah aku....

MAHA MELIHAT

Seiring waktu berlalu
Tangis tawa dinafasku

Hitam putih dihidupku
Jalani takdirku

Tiada satu tersembunyi
Tiada satu yang terlupa
Segala apa yang terjadi
Engkaulah saksinya

Reff
Kau Yang Maha Melihat
Kau Yang Maha Melihat
Kau Yang Maha Pemaaf
Pada-Mu hati bertobat

Kau Yang Maha Pengasih
Kau Yang Maha Penyanyang
Kau Yang Maha Pelindung
Pada-Mu semua bertekun

Yang dicinta kan pergi
Yang didamba kan hilang
Hidup kan terus berjalan
Meski penuh dengan tangisan

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa ku kembali
Hapus semua pedih

Andai mungkin aku bisa
Kembali tulus segalanya
Tapi hidup takkan bisa
Meski derai air mata

Reff: 2x

0 comments :

Related Posts with Thumbnails