Thursday, June 11, 2009

lagu dan irama

esk dh nk exam..aku pon tgh stdy skrg ni..tp aku nk luangkan cket mase nk publish post..xde la tension sgt stdy kan..sambil2 stdy aku dgr lagu2 feveret aku berkumandang..2 mmg dh jd amalan wajib aku..jrg2 je laptop aku membisu time aku tgh stdy..dgr lagu mase stdy kdg2 menimbulkan spekulasi jgk..ade yg ckp stdy sambil dgr lagu xbg kite sebarang output..depends la kan..bg aku,dgr lagu mse stdy xjadik masalah..as long as kite hepi,dh la kan..xde la boring sgt stdy kalo kite dgr lagu..

ade org ckp aku ni minah jiwang...nk tau kenape?jeng3..sbb aku suke dgr lagu lame2..artis solo ke,kumpulan ke sume aku dgr...kebanyakkan lagu yg aku dgr mmglagu lame2.. mcm spring,iklim, ekamatra, headwind,BPR,teja,axl,search,blackrose,ukays,damasutra,exist, fotograf,melissa,thomas, banyak lg la...xcekak aku nk tulis sume..hu2..emmm..aku mmg lyn lagu2 lame2 ni sbb lirik die best [tp kdg2 ntah pape gk],susunan musik die mmg masyuk..perghhh..mmg lyn la.. lagu paling2 aku suke,pesanan buat kekasih nyanyian spring...mencurah2 airmate kuar..[sometimes la]..agaga...aku memang minat spring..lagu2 die sume best..

aku ni sbnrnye lyn sume jnis musik...tp kalo lagu omputih 2 krg la cket..lagu omputih dlm simpanan aku pon cket je..no wonder la aku ni xreti sgt BI..haha..pdn muke aku... skrg industri musik negara kite pon dh makin maju..band2 indie pon cam cendawan tumbuh lps ujan..band indie paling aku suke BUNKFACE..aku suke dgr lagu situasi..aku pon minat sgt2 kt lagu aurora..yg ni estranged nyanyi..msti sume org tau la..lagu melayu moden pon dh makin best skrg ni..tp kebnyakkannye lagu dr indonesia la...lagu nasyid,popyeh2,dikir barat pon aku lyn..asalkan sdp telinge aku mendengar...lagu pop yeh2 paling aku suke,seruling anak gembala nyanyian jeffrydin..1st time aku dgr lagu ni mase aku tgk cite man laksa...aku pon berusaha la cari lagu ni..lame jgk aku mencari..sbb aku xtau tjuk n penyanyi asal...at last dpt gak..hooreyy...tiap2 kali aku dgr lagu yg xpenah aku dgr sebelom ni,aku aku usaha cari lagu 2 kat tenet..lagu2 yg menarik minat aku la especially lagu lame2...tp kalo duk kt usm,mmg terbantunt sket la usaha pencarian aku 2..sbb kebanyakkan web2 yg share lagu kene block..xlps nk msk usm..hu2..dan mangse aku adlh adek aku..die pakai broadband..so aku akan pakse gak cri lagu yg aku nk smpai jumpe..pdn muke adek aku..sape suh die pakai broadband sgt..kan dh jd mgsa aku..agagaga...

even aku suke dgr lagu dan menyanyi2 kecil seiring dgn lagu yg berputar,tp aku xpenah pon g karok..sbb aku rase kalo aku nyanyi gerenti sumbang la...cian lak kat org yg meniaga psr mlm,xleh nk niaga sbb ujan turun mencurah2...1 lg aku nk kongsi..lirik lagu lame2 mmg menyentap la..bleh dikatakan sumenye berkisarkan tentang cinta..kalo cinta yg berakhir ngan ngn kebahagiaan ok lg..tp kalo cinta berakhir ngn kehancuran,mmg xsemene2 la menitis air mate aku..haha..jiwang gak aku ni..bkn pe..bile aku hayati bait2 lagu 2,teringat la kenangan2 lame...hahha..hebat gile penangan lagu kat aku...mcm dh over sgt aku ni bercerita...buku pon ntah kemane2 dh..xleh jd ni..sok nk jwb pe..huhu...

so kat cni aku nk kongsi la antara lagu feveret aku..kalo nk list sume,esk pon xabis....



ekamatra hanya segeggam setia,siapa di hatimu [most of lagu ekamatra best]
spring pesanan buat kekasih,bougenvilla,sampai hati,romantis(
ann cinta melankolia
axl akulah kekasihmu
ukays siapa yang rampas cintamu,di sana menanti di sini menunggu,tergamak kau, n so on...
kapilla biar berjauhan,merindu tanpa kata
fair terlanjur menyintai
iwan fantasia musim cinta
iklim hakikat sebuah cinta,bukan ku tak sudi,bukan ku tak cinta,mahilgai seribu ,sheila,sandirwara cinta semusim,mimpi yg pulang,satu kesan abadi dll..bnyk lg..
nash pada syurga di wajahmu
mega takdir dan waktu,suara cinta,pasti
samudera titian hasrat
slash taman astakona
teja kenangan di taman cinta,kau yang tak mengerti
fotograf nafas kekasih,ke pintu kasihmu,di alam fana cinta
jeffrydin seruling anak gembala,kenanganku,mas mona
a ramlie kenangan mengusik jiwa
ibnor riza mimpi yang tak sudah
d'lloyd cinta hampa,oh di mana
dwen suatu waktu dahulu,satu penantian
tommy j pisa biarkan aku menangis
azie kau tetap dalam anganku,pelamin anganku musnah
eja rela
desy ratnasri tenda biru
haleeda hajat,setia kasih
nike ardilla ku takkan bersuara
sheila majid hitam putih kehidupan
maya matahari
stings kepadamu kekasih hati,ingatku dalam doamu
scorr bila hati dah sayang
lemon T kekasihku diambil orang
data tunduk mengalah
success ku basuh luka dengan airmata
numata raja jatuh cinta
st 12 puspa
dewa satu
project pop bukan superstar
alyah tak mungkin kerna sayang
bunkface revolusi,situasi
estranged yang pernah,aurora
afgan entah
rossa ft pasha terlanjur cinta
malique ft najwa kau yang punya
siti nurhaliza di taman teman
yuna dan sebernarnya
seventeen selalu mengalah
muh pari-pari di bawah angin,halusinasi
aizat lagu kita
couple pergi
kertas kekasih yang tak dianggap
d masiv cinta ini membunuhku
nidji laskar pelangi
the fabulous cat slot akasia
gigi nakal
jamal abdillah di sudut kamar hatiku,penyiksaanku,kekasih awal dan akhir


0 comments :

Related Posts with Thumbnails