Thursday, May 21, 2009

ke mane hilangnya perikemanusiaan???

ari ni same je mcm semalam..nothing interesting..jd aku merajinkan jari-jemariku yg xbrp nk lembut ni menaip baran sepatah 2 kata..aku teramat la borim di kala dan saat aku menaip ni...dunno wat 2 do..urmmm...mlm td aku n kakak aku temankan nenek aku kat umah dye...nenek aku ni xsht sgt...(sakit tua la sng cite)...drp aku menghabiskan mase mengelamun xtentu pasal,baik la aku wat amal ibadah sket kn..ehehe...belan2 duk temankan nenek aku 2,aku tgk la tv3..mase 2 rancangan 360 tgh on air..hati aku jd sebak sgt bile tgk mayat seorg wanita mengandung terbujur kaku di tepi jalan dgn hanya ditutupi dgn plastik hitam dan diteduhi dgn sebatang payung...sebelah mayat 2 ade sebijik motosikal yg dah tebalik..wanita ni kalo nk tau mangsa ragut..xtawla zaman skrg ni,xkire umo,jantina,semua jd mangsa..tp kebanyakan kes2 ragut ni,kaum hawa la jd mangsa...pemangsa lak sah2 la kaum adam...sbb sepanjang aku idop ni,xpenah lak aku dgr perempuan jd peragut..kalo ade,mgkin di luar pengetahuan aku la 2...tp setakat ni aku xpenah dgr lg..kenape ye kaum adam??xde keje len ke nk wat?tulun la belas kesian sket kat sesama manusia...kalo la isteri/adik/anak/mak/cucu korang sendiri yg jadi mangse,ape korang rase???(ade ke peragut yg bace post aku nih?)...kes mcm ni makin menjadi2 skrg ni...aku hrp pihak berkuase bg hukuman yg setimpal kpd si peragut2 keparat ni...


p/s:jgn tindas wanita dan insan2 yg lemah..

0 comments :

Related Posts with Thumbnails